Bajki pomagajki

W listopadzie zmierzyliśmy się z trudnym tematem rozwiązywania konfliktów rówieśniczych.

Pomogła w tym bajka Elżbiety Krawczun pt: „Kocica Złośnica woła: ja nie chcę się z Tobą bawić!”

Uczniowie zostali zapoznani ze sposobami pokojowego rozwiązywania konfliktów. Zrozumieli, że nazywając emocje łatwiej o porozumienie z innymi oraz zapanowanie nad swoimi zachowaniami. Odkryli również, że agresja nie pomaga w budowaniu dobrych relacji w grupie, a zgoda sprzyja nawiązywaniu przyjaźni.

„Jacek, Mucha i Trzy Smoki”- to tytuł bajki przeznaczonej na październik, z którą zapoznały się dzieci w ramach realizacji projektu: ”Bajki pomagajki”. Zajęcia miały na celu uświadomienie uczniom zagrożeń, jakie niesie za sobą przebywanie w domu bez opieki dorosłych.

Podjęły próbę odpowiedzi na pytanie dlaczego woda , prąd i gaz wymagają ostrożności i nadzoru dorosłych w posługiwaniu się nimi oraz wskazały, jakie konsekwencje wynikają z nieodpowiedzialnego zachowania. Uczniowie z klocków wykonali bohaterów bajki
Smoka i Muchę.

Drodzy Rodzice,
podczas zajęć w świetlicy realizować będziemy z dziećmi założenia
Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjno-Czytelniczego Bajki Pomagajki.

Główne cele tej inicjatywy to: budowanie wiary we własne umiejętności, kształtowanie poczucia pewności siebie, oswojenie z sytuacjami, osobami, zwierzętami i przedmiotami wywołującymi lęki, kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu, dostrzeganie odmienności i jej akceptacja, rozwijanie umiejętności doceniania wzajemnej pomocy, współpracy w grupie, budowanie pozytywnej samooceny dziecka, nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji tj. radość, lęk, smutek, złość, zaskoczenie, kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych dla dziecka, dostrzeganie wartości przyjaźni w życiu człowieka.

Powyższe cele realizować będziemy poprzez zapoznanie dzieci z opowiadaniami dotyczącymi konkretnych problemów, emocji z którymi dzieci niejednokrotnie się borykają. Uczniowie mogą utożsamić się z bohaterem
i przeżyć z nim daną sytuację. Bajki zawierają wskazówki, co można zrobić, by poradzić sobie w razie trudności. Oczywiście nie każda bajka terapeutyczna pomoże zawsze i każdemu dziecku. Do jednego trafi, a do drugiego nie.
To naturalne. Jednak, jeśli tak się stanie, działanie takiej bajki może być naprawdę znaczące i – co chyba najważniejsze – efektywne.

We wrześniu uczniowie wysłuchali pierwszej bajki pt.: “Mały miś i przyjaciel króliczek”. Następnie znaleźli różne sposoby radzenia sobie z lękiem przed pójściem do szkoły. Okazało się, że najważniejszym z nich jest znalezienie sobie przyjaciela i wzajemna życzliwość. Przedstawiam Państwu bohaterów opowiadania wykonanych przez uczniów: Miś Kuleczka i Królik Patyczek.

ZAPISY DO ŚWIETLICY
ROK SZKOLNY 2024/2025

Informujemy, że ostateczny termin zapisu uczniów do świetlicy szkolnej na rok szkolny 2024/2025
mija 02.09.2024r. (Poniedziałek).

Karty Zgłoszenia Dziecka do Świetlicy Szkolnej oraz Regulamin Świetlicy Szkolnej dostępne są w sekretariacie szkoły oraz w załączniku pod artykułem.

Wiosna na świetlicy!

Wiosnę czuć i widać już nie tylko w otaczającej nas przyrodzie ale także w pracach dzieci.

Oto niektóre „zwiastuny” wiosny przywoływane podczas zajęć w świetlicy szkolnej: budki lęgowe dla ptaków, gniazda, kurki. Uczniowie wykonali również kartki wielkanocne, które zostały przekazane na konkurs plastyczny organizowany przez Bibliotekę Publiczną w Przeciszowie.

Anna Kabzińska

Na świetlicy mamy klimat zimowo -noworoczny.
Zapraszamy do obejrzenia prac dzieci.

20 października obchodziliśmy Dzień Patrona Szkoły.
Podczas zajęć w świetlicy szkolnej uczniowie mieli okazję przypomnieć sobie najważniejsze wydarzenia
z życia Jana Pawła II. Wspólnie rozwiązywali quizy on-line: „ Jak dobrze znam Jana Pawła II?”, układali puzzle przedstawiające m.in. herb papieża , uzupełniali w tekście brakujące informacje dotyczące Patrona naszej szkoły.

Z okazji obchodów narodowych świąt majowych :
1 maja – Święto Pracy, 2 maja – Święto Flagi, 3 maja – Święto Uchwalenia Konstytucji 3 maja,
podczas zajęć w świetlicy szkolnej odbyły się pogadanki i rozmowy o patriotyzmie i znaczeniu Ojczyzny w życiu każdego Polaka.  Uczniowie rozwiązywali krzyżówki, zagadki tematyczne dotyczące naszego kraju, układali puzzle przedstawiające symbole narodowe. Niektórzy wykonali prace plastyczne związane z tematem zajęć.

Anna Kabzińska


MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZIEMI 2023

22 kwietnia obchodzimy największe międzynarodowe święto ekologiczne – czyli Dzień Ziemi.

Podczas zajęć w świetlicy szkolnej próbowaliśmy znaleźć odpowiedź na pytanie:

” Jak mogę pomóc mojej planecie? ”

Efekty naszych poszukiwań dzieci zawarły w swoich pracach plastycznych, które zamieszczam poniżej.


Małopolski Konkurs Plastyczny: „Pada, pada śnieg.”

W dniu 03.03.2023r. odbyło się rozstrzygnięcie Małopolskiego Konkursu Plastycznego: „Pada, pada śnieg.” Organizatorem konkursu byli wychowawcy Młodzieżowego Domu Kultury „Dom Harcerza im. prof. A. Kamińskiego
w Krakowie.

Na konkurs nadesłano ponad 250 prac z 57 placówek oświatowych województwa małopolskiego. Nasi uczniowie podczas zajęć na świetlicy także wykonali godne uwagi prace. Jedna z nich została doceniona przez jury.

Laureatem konkursu w kategorii 7-8- latki został Adam Zięba, uczeń klasy 1b.

Serdecznie gratuluję Adamowi zaangażowania, pomysłowości i wytrwałości podczas wykonywania pracy plastycznej. Życzę dalszych sukcesów!!!

A tych, którzy chcieliby swoją radosną twórczość zamienić w podobny sukces zachęcam do współpracy podczas zajęć na świetlicy szkolnej.

Anna Kabzińska







WYRÓŻNIENIE W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE PLASTYCZNYM

Cieszę się, że mogę podzielić się radosną wiadomością o sukcesie naszej uczennicy Jagody Solarz, która podczas zajęć na świetlicy szkolnej przygotowała pracę plastyczną nt. „Koty i kociaki”. Wysiłek Jagody został doceniony przez organizatorów konkursu z Centrum Kultury Podgórza w Krakowie. Sukces cieszy tym bardziej, że na konkurs wpłynęło aż 915 prac, w tym 838 w technice płaskiej i 77 w technice przestrzennej, z 57 przedszkoli, szkół i placówek edukacyjnych i kulturalnych.

Jagodzie serdecznie gratuluję!!!

Życzę również dalszych sukcesów i niewyczerpanych chęci do współpracy zarówno laureatce, jak i wszystkim dzieciom, które z wielką starannością i zaangażowaniem wykonują piękne prace podczas zajęć świetlicowych.

Zachęcam do obejrzenia zdjęć pracy Jagody jak i innych prac uczniów, które wykonaliśmy na zajęciach w świetlicy szkolnej.

Anna Kabzińska

Font Resize