W związku z kształceniem na odległość w szkołach i obowiązywaniem nowych regulacji prawnych w tym zakresie od 25 marca 2020 roku, zobowiązuję Państwa do wsparcia i zadbania o uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dlatego też, uczniowie Ci muszą być objęci zajęciami o charakterze specjalistycznym i rewalidacyjnym.
Nauczyciele realizując naukę na odległość zobowiązani są do dostosowania sposobów oraz metod pracy do potrzeb i możliwości uczniów, w tym wynikających z indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych.
Zobowiązuję również nauczycieli do informowania rodziców o dostępnych i możliwych formach ich realizacji, w celu wsparcia dziecka – uczestnika zajęć rewalidacyjnych i korekcyjno – kompensacyjnych.
Pracę uczniów danego oddziału koordynuje wychowawca z pomocą pedagoga szkolnego, zgodnie z ustalonym zakresem pracy uwzględniającym specyfikę kształcenia na odległość. Nauczyciel kontaktuje się z rodzicami w rozsądnych odstępach czasowych, przedstawiając propozycje projektów do przeprowadzenia w domu. Należy wziąć pod uwagę higienę pracy, ograniczoną dyspozycyjność rodziców i przede wszystkim naturalne potrzeby dziecka.
Nauczyciel – pedagog będzie również prowadził porady i konsultacje związane ze zgłaszanymi przez rodziców i uczniów problemami.
Szanowni Nauczyciele, wszyscy mamy świadomość, że cała ta sytuacja jest dla nas nowa i trudna. Zostaliśmy zobowiązani do podjęcia aktywności o charakterze zdalnym, a tym samym większego nakładu pracy związanego z opracowaniem i przygotowaniem materiałów edukacyjnych z zachowaniem pełnej indywidualizacji procesu nauczania, dostosowaniem szybkości uczenia do możliwości uczniów oraz monitorowania ich osiągnięć. W celu ułatwienia naszej pracy prowadźmy w sieci dialog z uczniami i rodzicami, dzielmy się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami.
Magdalena Tęcza – dyrektor szkoły